§1. Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu internetowego www.solidnyregulamin.pl (zwanego dalej „Serwisem”) przez APM Poniatowska-Maj Kancelaria Prawna spółka komandytowa z siedzibą w Gdańsku (zwaną dalej „Usługodawcą”).
  2. Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez adres poczty elektronicznej: kontakt@solidnyregulamin.pl lub telefonicznie.
  3. Serwis skierowany jest do Przedsiębiorców.
  4. Korzystanie z Solidnyregulamin.pl przez Użytkownika oznacza zaakceptowanie w całości poniższego Regulaminu i przyjęcie do wiadomości, że jego postanowienia określają zakres i warunki korzystania z Usług oferowanych w Serwisie przez Usługodawcę.
  5. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony w witrynie internetowej www.solidnyregulamin.pl, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
  6. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.

§2. Definicje

  1. Solidnyregulamin.pl – Serwis, dostępny pod adresem www.solidnyregulamin.pl, którego właścicielem i administratorem jest Usługodawca;
  2. Świadectwo zgodności – Wydawany przez Usługodawcę znak słowno-graficzny wraz z opisem stwierdzającym w opinii Usługodawcy zgodność przygotowanej Dokumentacji dla Sklepu z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie praw konsumentów. Świadectwo zgodności jest wystawiane wyłącznie wówczas, gdy wchodzi w skład Zamówienia. Z ważnych przyczyn Usługodawca może odmówić wydania Świadectwa zgodności;
  3. Dokument/Dokumentacja – Wzorzec umowy, regulamin strony internetowej (Sklepu internetowego lub Serwisu), Polityka prywatności, dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych oraz inne materiały sporządzone przez Usługodawcę;
  4. Dni robocze – Dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  5. Regulamin – Niniejszy regulamin Serwisu Internetowego;
  6. Strona Internetowa Użytkownika – Strona internetowa pod unikalną domeną, do korzystania z której Użytkownik jest uprawniony.
  7. Usługodawca – APM Poniatowska-Maj Kancelaria Prawna sp. k. z siedzibą w Gdańsku (80-452), ul. Kilińskiego 3e/3, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000814013, NIP: 9571120239, REGON: 384882152;
  8. Usługi – Usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  9. Usługi prawne – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika, których przedmiotem jest doradztwo prawne lub redagowanie Dokumentów z zakresu prawa konsumentów lub prawa ochrony danych osobowych lub innych ustalonych z Klientem. Usługi prawne mogą być świadczone w ramach Pakietów lub indywidualnie, po ustaleniu szczegółowych warunków Usługi prawnej z Usługodawcą;
  10. Pakiet – wariant Usług prawnych, którego przedmiotem jest w szczególności przygotowanie Dokumentacji dla Sklepu, Aktualizacja, Konsultacja, Audyt, Świadectwo zgodności. Szczegółowy zakres Pakietu wskazany jest w Serwisie Internetowym Usługodawcy;
  11. Przedsiębiorca – Przedsiębiorca w rozumieniu art. 43 Kodeksu cywilnego;
  12. Użytkownik – Przedsiębiorca korzystający z Usług świadczonych przez Usługodawcę;
  13. Strona Serwisu – Strony internetowe, pod którymi Usługodawca prowadzi Serwis, działający w domenie solidnyregulamin.pl;
  14. Znak Graficzny – znak słowno-graficzny, będący graficznym odzwierciedleniem Świadectwa Zgodności, do którego prawa autorskie posiada Usługodawca;
  15. Sklep Internetowy – Strona www zarejestrowana pod unikalną domeną umożliwiająca wyłącznie sprzedaż produktów przez Internet;
  16. Serwis Internetowy – Strona www lub grupa powiązanych ze sobą stron www, zarejestrowanych pod unikalną domeną/ami, umożliwiająca sprzedaż produktów przez Internet, dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych, korzystanie z usług lub innych funkcjonalności;
  17. Aktualizacja – usługa, w ramach której Usługodawca dokonuje bieżących aktualizacji regulaminu Sklepu Internetowego, celem dostosowania go do obowiązujących regulacji prawnych w okresie wskazanym w Umowie. W ramach tej Usługi Użytkownik otrzymuje prawo do posługiwania się i prezentowania na stronie internetowej Sklepu Internetowego, dla którego została stworzona Dokumentacja lub udzielona została licencja Znakiem Graficznym;
  18. Konsultacje – usługa będąca częścią Pakietu, w ramach której Usługodawca wykonuje krótkie (nieprzekraczające 45 minut pracy Usługodawcy) konsultacje w formie e-mailowej lub telefonicznej, dotyczące kwestii prawnych związanych ze Sklepem Internetowym/Serwisem Internetowym z zakresu prawa cywilnego; Konsultacje nie obejmują między innymi prawa podatkowego, celnego, karnoskarbowego, ubezpieczeń społecznych, karnego, wykroczeń lub prawa obcego. Informacja o liczbie konsultacji znajduje się w Wycenie lub opisie Pakietu;
  19. Uaktualnienie –  modyfikacja Treści cyfrowej, w tym jej zabezpieczeń, która jest niezbędna do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową;
  20. Zmiana – modyfikacja Treści cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Treści cyfrowej z Umową i nie wiąże się z kosztami po stronie Konsumenta;
  21. Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika stanowiące ofertę zawarcia umowy o świadczenie Usług prawnych na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie lub oświadczenia woli przyjęcia oferty Usługodawcy.

§3. Korzystanie z Serwisu

  1. Korzystanie z Serwisu oznacza każdą czynność Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na Stronie Serwisu.
  2. Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
  3. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Stron Serwisu:
    1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
    2. dostęp do poczty elektronicznej,
    3. najnowsza wersja przeglądarki internetowej Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera lub Safari,
    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript,
    5. program do odczytu plików formatu PDF,
    6. program do odczytu plików formatu Word.
  4. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z zasobów Serwisu wyłącznie na własny użytek. Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji dostępnych w Serwisie w celu prowadzenia przez Użytkownika działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy.
  5. Zabronione jest korzystanie przez Użytkownika ze Stron Serwisu lub Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy.

§4. Usługi

  1. Umowy o Usługi świadczone w ramach Serwisu są zawierane na czas określony lub nieokreślony i ulegają rozwiązaniu z chwilą ich wykonania przez Usługodawcę lub z upływem określonego terminu lub rozwiązania umowy na skutek jej wypowiedzenia, zgodnie z postanowieniami poniżej.
  2. Usługodawca świadczy usługi nieodpłatne, polegające na możliwości przeglądania Serwisu przez Użytkowników i wycenie usług płatnych, a w przypadku wyrażenia przez Użytkownika takiej woli Usługodawca świadczy usługi płatne, polegające w szczególności na utworzeniu Dokumentacji i udostępnieniu jej na zasadzie licencji Świadectwa Zgodności, Konsultacjach, Aktualizacji oraz inne usługi wybrane przez Użytkownika.
  3. Użytkownik może otrzymywać od Usługodawcy informacje handlowe w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Newsletter jest przesyłany przez Usługodawcę wyłącznie do Użytkownika, który dokonał subskrypcji.
  4. Umowa o świadczenie Usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach Usługi Newsletter.
  5. Użytkownik, za pomocą czatu dostępnego w Serwisie, ma możliwość wysłania wiadomości do Usługodawcy bądź prowadzenia z nim korespondencji w czasie rzeczywistym, o ile Usługodawca w tym samym czasie co Użytkownik korzysta z czatu. W celu wysłania wiadomości za pomocą czatu, Użytkownik wpisuje treść wiadomości w okienko czatu udostępnione na stronie Serwisu, a następnie wysyła wiadomość za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
  6. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego czatu umożliwiającego Użytkownikom kontakt z Usługodawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia rozmowy z Usługodawcą lub zamknięcia przez Użytkownika strony internetowej Serwisu.
  7. Użytkownik ma możliwość skorzystania z formularzy kontaktowych umożliwiających kontakt z Usługodawcą. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego czatu umożliwiającego Użytkownikom kontakt z Usługodawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia rozmowy z Usługodawcą lub zamknięcia przez Użytkownika strony internetowej Serwisu.

§5. Złożenie Zamówienia

  1. Usługodawca wskazuje w Serwisie szczegółowy zakres Usługi prawnej, w tym między innymi zakres Pakietu, ceny Usługi prawnej oraz szacowaną liczbę Dni roboczych potrzebnych do realizacji Usługi prawnej (np. liczbę dni do przesłania pierwszej wersji Dokumentacji sporządzonej przez Usługodawcę w ramach Pakietu).
  2. Użytkownik może składać Zamówienia, których przedmiotem jest Usługa prawna:
    1. poprzez formularz dostępny w Serwisie,
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej lub
    3. telefonicznie na numer wskazany na Stronie Serwisu.
  3. Użytkownik składający Zamówienia poprzez formularz dostępny w Serwisie wybiera Usługę prawną, następnie wypełnia pola formularza Zamówienia oznaczone jako obowiązkowe. Zamówienie zostaje złożone Usługodawcy przez Użytkownika w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy będącej przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Strony, jeżeli:
    1. Użytkownik dokona płatności oraz
    2. na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej Usługodawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Usługodawcy o przyjęciu oferty Użytkownika i z chwilą jej otrzymania przez Użytkownika zawarta zostaje Umowa o świadczenie Usług prawnych, której przedmiotem jest Pakiet.
  4. Użytkownik może złożyć Zamówienie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie na numer wskazany w Serwisie.
  5. W przypadku złożenia Zamówienia w sposób wskazany w ust. 4 powyżej, Usługodawca najpierw dokonuje wyceny Usługi prawnej (dalej jako: „Wycena”), a następnie przesyła ją Użytkownikowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej.
  6. W Wycenie Usługodawca podaje w szczególności: zakres Usługi prawnej, cenę netto Usługi prawnej oraz szacowaną liczbę Dni roboczych potrzebnych do jej zrealizowania (np.: przesłania pierwszej wersji Dokumentacji sporządzonej przez Usługodawcę w ramach Usługi prawnej).
  7. Szacowana liczba Dni roboczych potrzebnych do przesłania pierwszej wersji Dokumentacji sporządzonej przez Usługodawcę w ramach Usługi prawnej może ulec zmianie, w szczególności z uwagi na dostosowywanie polskich przepisów do prawa międzynarodowego lub Unii Europejskiej, wprowadzania stosownych ustaw w tym zakresie
  8. Jeżeli Użytkownik akceptuje Wycenę, wysyła w odpowiedzi zwrotnej oświadczenie o akceptacji Wyceny. 
  9. Umowa o świadczenie Usługi Prawnej zostaje zawarta, gdy zostaną spełnione łącznie następujące warunki: doręczenie Usługodawcy oświadczenia o akceptacji Wyceny przez Użytkownika oraz zapłata Ceny wskazanej w Wycenie, w terminie w niej wskazanej. 
  10. Ceny Usług przedstawione w Wycenie oraz w Serwisie podane są w złotych polskich i stanowią cenę netto, do której należy doliczyć podatek od towarów i usług w wysokości określonej przez obowiązujące przepisy prawa.
  11. Użytkownik dokonuje płatności za świadczone na jego rzecz Usługi prawne z góry:
    1. poprzez przelew bankowy na rachunek bankowy Usługodawcy wskazany przez Usługodawcę, 
    2. za pośrednictwem płatności elektronicznej dostępnej w Serwisie [operatorem płatności elektronicznej, w tym kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068].
  12. Po uiszczeniu Ceny za Zamówienie, Usługodawca wskazuje Użytkownikowi, za pośrednictwem poczty elektronicznej, termin oraz zakres informacji, które Użytkownik ma obowiązek przekazać Usługodawcy w celu wykonania Usługi prawnej. Przekazanie informacji, o których mowa w zdaniu poprzednim jest warunkiem rozpoczęcia realizacji Usługi prawnej i biegu terminu, o którym mowa w ust. 1 i ust. 7 powyżej.
  13. Usługodawca ma prawo odstąpić od realizacji Zamówienia z ważnych powodów, w granicach dozwolonych obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności niezapłacenia przez Użytkownika Ceny Usługi prawnej lub podania nieprawidłowych danych w Zamówieniu, w oparciu, o które Usługodawca dokonał Wyceny. 
  14. W przypadku odstąpienia od realizacji Zamówienia Usługodawca dokona zwrotu wykonanej płatności w pełnej wysokości, na wskazane przez Użytkownika konto bankowe, niezwłocznie i nie dłużej niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od daty odstąpienia od realizacji Zamówienia, chyba że Usługodawca i dany Użytkownik ustalą inaczej, przy czym w przypadku Usługi prawnej już częściowo zrealizowanej Usługodawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do wykonanych prac.
  15. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 17:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.
  16. Użytkownik wyraża zgodę na wystawianie faktur bez podpisu odbiorcy w formie elektronicznej na adres mailowy Użytkownika wskazany w potwierdzeniu Zamówienia. Za doręczenie faktury przyjmuje się chwilę jej wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika.
  17. Po zawarciu Umowy o świadczenie Usług prawnych, Usługodawca potwierdza Użytkownikowi jej warunki, przesyłając na adres poczty elektronicznej fakturę proformę.

§6. Wykonanie Zamówienia

  1. Usługodawca rozpoczyna realizację Usługi prawnej pod warunkiem przekazania Usługodawcy wszystkich informacji niezbędnych do realizacji Usługi prawnej, zgodnie §5 ust. 12 niniejszego Regulaminu.
  2. Termin realizacji Usługi prawnej, w tym termin przesłania pierwszej wersji Dokumentacji wskazany przez Usługodawcę w opisie Pakietu lub Wycenie rozpoczyna bieg z chwilą przekazania Usługodawcy informacji, o których mowa w ust. 1 powyżej.
  3. Usługodawca w trakcie realizacji Usługi prawnej może żądać od Użytkownika przekazania dodatkowych informacji, niezbędnych do wykonania Usługi prawnej.
  4. Termin, wykonania Usługi prawnej, wskazany w Wycenie lub na Stronie Serwisu, może ulec zawieszeniu, w szczególności gdy:
    1. Usługodawca oczekuje na informacje, o których mowa w ust. 3 powyżej;
    2. Usługodawca oczekuje na przesłanie opisu funkcjonalności lub opisu działania Sklepu lub Serwisu Internetowego, 
    3. w innych przypadkach wskazanych w Regulaminie.
  5. Zawieszony termin ulega wydłużeniu o okres oczekiwania na odpowiedź Użytkownika.
  6. Usługodawca świadczy Usługi prawne na podstawie informacji przekazanych Usługodawcy przez Użytkownika.
  7. W przypadku, gdy przedmiotem Usługi prawnej jest przygotowanie Dokumentacji, pierwsza wersja Dokumentacji wysyłana jest Użytkownikowi na adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika podczas składania Zamówienia. Usługodawca może udostępnić Użytkownikowi Dokumentację za pośrednictwem zewnętrznych Serwisów Internetowych, przesyłając Użytkownikowi hiperłącze do Dokumentacji. W przypadku udostępnienia Dokumentacji za pośrednictwem Serwisów, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania uwag lub Iteracji jedynie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub hiperłącza, o którym mowa w zdaniu poprzednim.
  8. Użytkownik ma prawo wnieść Iteracje do pierwszej wersji Dokumentacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania pierwszej wersji Dokumentacji od Usługodawcy.
  9. Termin wskazany w ust. 8 powyżej nie obowiązuje w przypadku uwag do Dokumentacji wniesionych przez operatora płatności Użytkownika.
  10. Na potrzeby niniejszego Regulaminu Iteracją jest przesłanie do Usługodawcy wiadomości elektronicznej z odpowiedziami na dodatkowe pytania Usługodawcy, a także wskazanie uwag do Dokumentacji.
  11. Użytkownik, w terminie o którym mowa w ust. 8 powyżej, ma prawo do wniesienia maksymalnie dwóch Iteracji. Kolejne Iteracje lub Iteracje wniesione po terminie, o którym mowa w ust. 8 powyżej mogą zostać zrealizowane przez Usługodawcę w ramach odrębnej umowy o świadczenie Usług prawnych.
  12. Usługodawca uwzględni uwagi Użytkownika i wprowadzi je do Dokumentacji, jeśli są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  13. W przypadku nieprzekazania przez Użytkownika informacji, o których mowa w ust. 1 oraz ust. 6 powyżej, przez co najmniej 14 dni, Usługodawca, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do uzupełnienia tych informacji w terminie nie krótszym niż 7 dni może odstąpić od Umowy o świadczenie Usług prawnych, w zakresie w jakim Usługa nie została wykonana. W takim przypadku Usługodawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalne do wykonanych prac, które Usługodawca może potrącić z tytułu Ceny Usługi prawnej wpłaconej przez Użytkownika.

§7. Świadectwo zgodności

  1. Użytkownik, po dokonaniu Iteracji lub po upływie terminu, o którym mowa w §6 ust. 8 niniejszego Regulaminu, otrzymuje Świadectwo Zgodności, o ile dane Zamówienie obejmowało tę Usługę.
  2. Usługodawca wysyła Użytkownikowi Znak graficzny za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez Użytkownika podczas składania Zamówienia.
  3. Użytkownik ma prawo do posługiwania się Znakiem graficznym przez dwanaście miesięcy od dnia otrzymania pierwszej wersji Dokumentacji.
  4. Użytkownik traci prawo do posługiwania się Znakiem graficznym, w szczególności gdy:
    1. Użytkownik bez zgody Usługodawcy, wprowadza zmiany do Dokumentacji;
    2. Użytkownik, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, narusza przepisy prawa polskiego lub prawa Unii Europejskiej;
    3. Użytkownik dokona zmian na stronie Sklepu lub Serwisu, które mają wpływ na treść Dokumentacji i nie powiadomi o tym Usługodawcy niezwłocznie, po ich wprowadzeniu.
  5. Po zakończeniu umowy świadczenia usługi Świadectwa zgodności, Użytkownik może za dodatkowym Wynagrodzeniem i na warunkach wskazanych w nowej Wycenie lub na Stronie Serwisu zawrzeć kolejną umowę świadczenia usługi Świadectwa Zgodności, z tym zastrzeżeniem, że kolejna umowa o świadczenie usługi Świadectwa Zgodności zawarta zostanie nie później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia poprzedniej umowy o świadczenie usługi Świadectwa Zgodności oraz, że nie zachodzą przesłanki z ust. 4 powyżej.
  6. Po upływie 14 dni od dnia zakończenia świadczenia usługi Świadectwa Zgodności albo  gdy Użytkownik utracił prawo do posługiwania się Znakiem graficznym z powodów wskazanych w ust. 4 powyżej, Usługodawca umożliwia Użytkownikowi zawarcie umowy o świadczenie usługi Świadectwa zgodności pod warunkiem uprzedniej, odpłatnej weryfikacji Dokumentacji. Umowa o świadczenie Usługi prawnej w postaci weryfikacji dokumentacji jest zawierana na zasadach wskazanych w §5 niniejszego Regulaminu.

§8. Aktualizacja

  1. W ramach usługi Aktualizacji, Usługodawca wprowadza do Dokumentacji Sklepu internetowego zmiany w jego treści, które są obligatoryjne, w związku ze zmianą polskich przepisów prawa.
  2. Usługodawca dokonuje bezpłatnej Aktualizacji przez okres dwunastu miesięcy od dnia otrzymania Świadectwa Zgodności.
  3. Usługodawca będzie informował Użytkownika drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w Zamówieniu, o potrzebie dokonania zmian w regulaminie wraz z datą kiedy należy wprowadzić zmianę.
  4. Użytkownik jest zobowiązany do wskazania aktualnego adresu poczty elektronicznej, a w przypadku jego zmiany do niezwłocznego poinformowania Usługodawcy i podania nowego adresu poczty elektronicznej, w celu realizacji Usług. W innym przypadku, Usługodawca będzie posługiwał się adresem poczty elektronicznej, udostępnionym mu w Zamówieniu.
  5. W przypadku braku akceptacji przez Użytkownika zmian w regulaminie Sklepu Internetowego stworzonego w ramach Usługi lub w ramach Aktualizacji, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz za szkodę spowodowaną zaniechaniem wprowadzenia zmian bądź wprowadzeniem zmian w nieprawidłowy sposób.
  6. Usługodawca może poprosić Użytkownika o wskazanie dodatkowych informacji, potrzebnych do wdrożenia Aktualizacji. W przypadku nieudzielenia przez Użytkownika ww. Informacji, w terminie wskazanym przez Usługodawcę, termin przekazania Użytkownikowi Dokumentacji, może się wydłużyć i zostać określony już po wejściu w życie nowych regulacji prawnych. W takim przypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Aktualizacji.

§9 Konsultacja

  1. W przypadku usługi Konsultacji, realizacja Konsultacji następuje w ciągu 4 (czterech) Dni roboczych od wpływu zapytania na adres e-mail Usługodawcy oraz przekazania wymaganych informacji i dokumentów niezbędnych do realizacji Usługi, chyba że Usługodawca i Usługobiorca ustalą inny termin, uwzględniając charakter i złożoność danego zagadnienia.
  2. Konsultacje są świadczone w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  3. Konsultacje niewykorzystane w okresie świadczenia przez Usługodawcę usługi Świadectwa zgodności, chyba że Użytkownik przedłużył usługę Świadectwa zgodności na okres kolejnych dwunastu miesięcy
  4. Użytkownik dostarczy w ustalonych z Usługodawcą terminach, kompletne i prawidłowe materiały oraz informacje niezbędne do należytego wykonywania Usługi. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawdziwość i kompletność przekazanych dokumentów oraz informacji, a także za skutki wynikające z nieprzekazania Usługodawcy informacji lub dokumentów, które miały znaczenie w danej sprawie. Usługodawca ma prawo wstrzymać się z wykonaniem Konsultacji do czasu przekazania przez Użytkownika wymaganych informacji i dokumentów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa, w tym za nieprawidłowe wykonanie Konsultacji wynikłe z powodu nie udzielenia przez Użytkownika niezbędnych dla wykonania Usługi informacji i dokumentów lub udzielenia nieprawidłowych informacji lub dokumentów.
  5. Usługodawca jest uprawniony odmówić udzielenia Konsultacji, z przyczyn określonych w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa, a także jeżeli:
    1. zapytanie nie dotyczy bezpośrednio Użytkownika, chyba że odrębne porozumienie pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą będzie stanowić inaczej,
    2. naruszałoby to zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje,
    3. udzielenie porady prawnej nie jest możliwe z przyczyn dotyczących Użytkownika
    4. dotyczy zakresu nieobjętego Konsultacją.
  6. Użytkownik wyraża zgodę, aby kontakt między nim a Usługodawcą odbywał się za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie, na wskazany przez Użytkownika adres e-mail/telefon.
  7. W przypadku, gdy przedstawiona przez Użytkownika kwestia prawna wymaga pracy Usługodawcy przekraczającej wymiar przysługujących Użytkownikowi Konsultacji, Usługodawca przedstawia Użytkownikowi Wycenę wykonanie takiej Usługi prawnej. Umowa o świadczenie Usługi prawnej jest zawierana na zasadach wskazanych w  §5 i 6 niniejszego Regulaminu. 

§10. Audyt

  1. Realizacja usługi Audytu rozpoczyna się na wyraźne żądanie Użytkownika doręczone Usługodawcy na adres e-mail Usługodawcy, o ile Audyt był objęty Zamówieniem.
  2. Audyt może zostać przeprowadzony przez Usługodawcę tylko w przypadku, gdy Użytkownik ma prawo do posługiwania się Znakiem graficznym.
  3. Warunkiem przystąpienia do Audytu jest wdrożenie przez Użytkownika, na stronie internetowej Sklepu lub Serwisu, Dokumentacji przygotowanej przez Usługodawcę oraz techniczna możliwość złożenia przez Usługodawcę zamówienia w Sklepie, w celu sprawdzenia min. ścieżki zakupowej.
  4. Użytkownik wyraża zgodę na złożenie zamówienia w Sklepie lub Serwisie przez Usługodawcę w ramach przeprowadzanego Audytu. Użytkownik niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, anuluje to zamówienie w Sklepie lub Serwisie.
  5. Usługodawca przeprowadza Audyt w terminie 14 Dni roboczych od dnia doręczenia żądania, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
  6. Powyższe zapisy mają odpowiednio stosowane w przypadku Zamówienia odpłatnego Audytu.

§11. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców na prawach konsumenta

  1. Na potrzeby niniejszego Regulaminu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. W zakresie w jakim Dokumentacja jest treścią cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta (dalej jako: „Treść cyfrowa”), zastosowanie mają przepisy rozdziału 5b Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Usługodawca dostarcza Treści cyfrowe zgodne z Umową.
  4. Usługodawca dostarcza Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Dokumentację, przesyłając je za pośrednictwem wiadomości elektronicznej z załączonymi plikami w formacie .doc lub .docx lub udostępniając Użytkownikowi hiperłącze do pobrania Dokumentacji.
  5. Hiperłącze, które udostępnia Usługodawca Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jest hiperłączem do zewnętrznego Serwisu Internetowego. W przypadku braku dostępu do zewnętrznego Serwisu Internetowego, na żądanie Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Usługodawca dostarcza Dokumentację przesyłając ją w formie załączników do wiadomości przesłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego Usługodawcę.
  8. Termin 14-dniowy liczy się od dnia zawarcia Umowy.
  9. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Przedsiębiorcy na prawach konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  10. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
    1. Umowy o dostarczanie Treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta;
    2. Umowy o świadczenie usług, za które Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
  11. Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38  Ustawy o prawach konsumenta.
  12. Usługodawca, po odstąpieniu od Umowy przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, na żądanie Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych dostarczonych przez Sprzedawcę nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego, z wyjątkiem:
    1. gdy są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; 
    2. tych, które dotyczą wyłącznie aktywności Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych przez Sprzedawcę;
    3. gdy zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków.
  13. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odzyskać od Usługodawcy, Treści cyfrowe, o których mowa w ppkt. 12 powyżej, nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w terminie 14 dni w formacie CSV lub innym powszechnie używanym, przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  14. Po odstąpieniu od Umowy przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, Usługodawca ma prawo uniemożliwić Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dalsze korzystanie z Treści cyfrowych w szczególności poprzez uniemożliwienie Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dostępu do treści cyfrowej.
  15. W przypadku odstąpienia od Umowy, Przedsiębiorca na prawach konsumenta powstrzymuje się od korzystania z tej Treści cyfrowej oraz od udostępniania jej osobom trzecim.
  16. Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Uaktualnienie Treści przez czas trwania Umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
  17. Sprzedawca może dokonać Zmiany Treści cyfrowej z ważnych powodów, w tym w przypadku gdy jest ona niezbędna do dostosowania Treści cyfrowych:
    1. do nowego środowiska technicznego lub
    2. do wzrostu liczby użytkowników lub z innych istotnych względów eksploatacyjnych.
  18. Informacje o Zmianie jest przekazywana Przedsiębiorcy na prawach konsumenta minimum 14 dni przed wdrożeniem Zmian wraz z opisem Zmiany na adres poczty elektronicznej, który Przedsiębiorca na prawach konsumenta wskazał podczas składania Zamówienia. 
  19. W przypadku Zmian, które w sposób istotny wpłyną negatywnie na dostęp lub korzystanie z Treści cyfrowych, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może wypowiedzieć Umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia poinformowania Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o Zmianach lub ich dokonania. 
  20. W przypadku, gdy Usługodawca stosuje mechanizmy indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, każdorazowo przekazuję tę informację Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, podczas składania Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
  21. Usługodawca odpowiada  tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową na zasadach określonych w art. 43i-43l Ustawy o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  22. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres kontakt@apmkancelaria.pl
  23. W związku z rozpatrzeniem reklamacji i ustalenia czy brak zgodności Treści cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek współpracy z Usługodawca. Usługodawca zadba, aby współpraca ta przebiegała w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta środków technicznych.
  24. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
  25. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Przedsiębiorcę na prawach konsumenta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.

§12. Obowiązki i prawa Użytkownika

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  2. Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania informacji i materiałów mających wpływ na tworzenie Dokumentacji.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych, a w szczególności zmian w zakresie swojej działalności, czy zmian na Stronie Internetowej Użytkownika, które mają wpływ na kształt i treść Dokumentacji, jak również usługi Aktualizacji. Jeżeli zmiana dotyczy zakresu działalności Użytkownika i ma wpływ na treść Dokumentacji będącej przedmiotem usługi Aktualizacji, Usługodawca zastrzega sobie prawo do możliwości wyceny wprowadzenia zmian w takim Dokumencie. Wycena dokonywana jest niezwłocznie i przekazywana jest Użytkownikowi celem akceptacji. W przypadku, gdy Użytkownik nie zaakceptuje wyceny, Usługodawcy przysługuje prawo do rezygnacji z usługi Aktualizacji zgodnie z postanowieniami ust. 5 i 6 poniżej.
  4. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  5. Użytkownik może, po poinformowaniu Usługodawcy drogą elektroniczną, zrezygnować w dowolnym czasie z usługi Aktualizacji. Użytkownik w tym przypadku, będzie miał możliwość korzystania z Dokumentacji zgodnie licencją określoną w § 14 Regulaminu, z wyłączeniem powoływania się na Świadectwo Zgodności.
  6. Odpowiedzialność Usługodawcy za treść Dokumentacji będącej przedmiotem usługi Aktualizacji jest ograniczona do stanu prawnego z dnia rezygnacji z tej usługi przez Użytkownika.

§13. Odpowiedzialność i prawa Usługodawcy

  1. Usługodawca jest uprawniony do przerw lub zakłóceń w świadczeniu usług drogą elektroniczną i w udostępnianiu Stron Internetowych Serwisu, jeśli powodem jest: modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Usługodawcy; działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od Usługodawcy) lub siła wyższa.
  2. Usługodawca względem Przedsiębiorców ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wyłącznie za szkodę poniesioną przez Przedsiębiorcę bezpośrednio na skutek naruszenia przez Usługodawcę obowiązujących przepisów prawa albo niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcę postanowień niniejszego Regulaminu, w szczególności popełnienia błędów formalnych związanych z przygotowaniem Dokumentów, z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa oraz w granicach szkody rzeczywiście poniesionej. Strony zgodnie wyłączają odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraconych korzyści. Odpowiedzialność Usługodawcy jest ograniczona do 20% wysokości wynagrodzenia, wynikającego z ostatniej opłaconej faktury VAT.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Użytkowników, w szczególności za korzystanie przez nich z Serwisu w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem lub prowadzenie swojej działalności w ramach Sklepu Internetowego lub Serwisu Internetowego niezgodnie z przygotowaną przez Usługodawcę Dokumentacją lub obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nie stosowanie się i nie wywiązywanie się Użytkownika lub klientów Użytkownika z postanowień Dokumentacji, dla jakich Usługodawca udzielił Świadectwa Zgodności, w stosunku do Użytkownika lub klientów Użytkownika.
  5. W przypadku, gdy Użytkownik nie będzie stosował się do postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca wezwie Użytkownika drogą elektroniczną do stosowania się do powyższych postanowień. Użytkownik w ciągu 5 (pięciu) dni jest zobowiązany do zastosowania się do wezwania Usługodawcy i usunięcia nieprawidłowości. Jeżeli w ciągu tego czasu Użytkownik nie zastosuje się do wezwania, usługa Aktualizacji zostanie zawieszona do czasu usunięcia nieprawidłowości przez wezwanego Użytkownika. W przypadku nieusunięcia nieprawidłowości przez Użytkownika, przez kolejne 14 dni od dnia zawieszenia usługi Aktualizacji, uznaje się, iż Użytkownik zrezygnował z usługi Aktualizacji. W takim przypadku postanowienia § 8 ust. 52 zd. 2 stosuje się odpowiednio.
  6. Wyłącznym źródłem zobowiązań Usługodawcy jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

§14. Prawa własności intelektualnej

  1. Usługodawca – z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej – udziela Użytkownikowi w ramach ceny Usługi, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji na treść przygotowanej przez Usługodawcę Dokumentacji, a w stosunku do Znaku Graficznego na okres dwunastu miesięcy od dnia udostępnienia ostatecznej wersji Dokumentacji, w celu korzystania z nich w ramach określonego w Zamówieniu Sklepu Internetowego lub Serwisu Internetowego. Licencja na Znak Graficzny zostaje przedłużona na okres kolejnych dwunastu miesięcy, o ile Użytkownik przedłuży umowę o świadczenie usługi Aktualizacji.
  2. Licencja, o której mowa w ust. 1 powyżej jest udzielana na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie;
    2. zwielokrotnianie dowolną techniką;
    3. wprowadzenie do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej;
    4. publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w Internecie w jednej domenie internetowej wskazanej w Zamówieniu.
  3. Wskazana w ust. 1 i 2 powyżej licencja nie obejmuje prawa sublicencjonowania, a w tym prawa upoważniania innych osób do korzystania z treści w zakresie udzielonej licencji, chyba że odrębne porozumienie pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą będzie stanowić inaczej.
  4. Użytkownik samodzielnie lub na podstawie odpowiedniego upoważnienia udziela Usługodawcy na logotyp działalności Użytkownika, Sklepu Internetowego lub Serwisu Internetowego nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji, na korzystanie z niego do własnych celów prowadzonej działalności przez Usługodawcę na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie;
    2. zwielokrotnianie dowolną techniką;
    3. wprowadzenie utworu do pamięci komputera oraz do sieci komputerowej;
    4. publiczne wyświetlanie lub odtwarzanie w Internecie, a w szczególności w Serwisie.
  5. Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie ww. danych w wykazie klientów Usługodawcy, dostępnym m.in. w Serwisie.
  6. Wskazana ust. 5 powyżej licencja nie obejmuje prawa sublicencjonowania, a w tym prawa upoważniania innych osób do korzystania z treści w zakresie udzielonej licencji, chyba że odrębne porozumienie pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą będzie stanowić inaczej.

§15. Wypowiedzenie umowy

  1. Użytkownik może rozwiązać umowę o świadczenie Usług w każdym czasie z zachowaniem 2 tygodniowego okresu wypowiedzenia i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez Usługodawcę przed rozwiązaniem wyżej wymienionej umowy oraz postanowień poniżej.
  2. Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie Usług w każdym czasie w granicach dozwolonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez Usługodawcę przed rozwiązaniem wyżej wymienionej umowy oraz postanowień poniżej.
  3. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usług może nastąpić w zakresie konkretnej usługi płatnej z jednoczesnym utrzymaniem świadczenia przez Usługodawcę innych usług drogą elektroniczną.
  4. Użytkownik chcąc rozwiązać umowę, wysyła maila na adres kontakt@solidnyregulamin.pl z informacją o wypowiedzeniu umowy, z zastrzeżeniem ust. 6 poniżej
  5. Usługodawca, rozwiązuje umowę o świadczenie Usług, wysyłając wiadomość e-mail na adres e-mail Użytkownika, podany przez Użytkownika podczas składania Zamówienia, przy czym rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 dni.
  6. W przypadku rażącego naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług w trybie natychmiastowym, w granicach dozwolonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  7. Usługodawca ma prawo odmówić przyjęcia Zamówienia w granicach dozwolonych przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  8. Jeżeli po rozwiązaniu umowy o świadczenie usługi Aktualizacji Użytkownik posługuje się Znakiem Graficznym, Usługodawca jest uprawniony do żądania kary umownej w wysokości 299 zł netto oraz obciążenia Użytkownika kosztami działań windykacyjnych.
  9. Usługodawca jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.

§16. Reklamacje

  1. Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez Usługodawcę, w ramach Serwisu.
  2. Reklamacje mogą być przesyłane na adres e-mail Usługodawcy kontakt@solidnyregulamin.pl.
  3. Usługodawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Użytkownika i powiadomi go o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
  4. Warunkiem niezbędnym do rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie przez Użytkownika opisu reklamacji oraz danych kontaktowych, w tym adresu e-mail.

§17. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na stronie Serwisu i zastępuje poprzednio obowiązujące regulaminy Serwisu.
  2. Treść Regulaminu może ulec zmianie z ważnych powodów. Za ważne powody, o których mowa w zdaniu poprzednim, uznaje się w szczególności zmiany w prawie powszechnie obowiązującym, zmiany biznesowe lub technologiczne oraz zapobieganie nadużyciom. 
  3. O wszelkich zmianach każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 7  dni od dnia ich ogłoszenia. Do umów o świadczenie Usług prawnych zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się regulamin w brzmieniu obowiązującym w chwili zawarcia umowy o świadczenie Usług prawnych.
  4. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
  5. Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
  6. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu, w przypadku, gdy drugą stroną jest Przedsiębiorca będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy.

 
1. wersja regulaminu obowiązująca do dnia 12.03.2024